Tuesday, August 25, 2015

Lahepere laht / Lahepere bay

Sõitsime seekord lääne poole. Minema saime u 10 aeg ja tuult oli kesiselt. Läksime mootoriga Kopli laheni, siis hakkas vaikselt puhuma ka ja sai plärina kinni panna.
Peale lõunast puhus juba reipalt ja Lohusalu tuli suhteliselt kärmesti. Vaatasin sõidu ajal nende hinnakirja ja 23€ tundus röövimine natuke. Jätsin varuvariandiks esialgu ja võtsin suuna kõrval lahele. Laenatud pilt internetist
Panime suurte poiste püksid jalga, üks silm vaatas kaarti, teine vaatas logi, kolmas vaatas merd.
Ja siis lähenesime vaikselt kaldale plaaniga varsti ankur sisse visata. Ankur pidas hästi ja tegime preemiaks omale õhtusööki.
Kaasas olnud kummipaat sai ka õhku täis ja läksime luurele. Kuna tuul puhus otse merele, siis tegin alguses väikse proovi (turvaots oli paadi küljes), kas jaksan paadi juurde tagasi sõuda.
Maa peal sai käidud igatahes, tagasi sai ka.

Tagasi tulles sidusin kummipaadi kuidagi liiga lihtsalt kinni. 3 minutit hiljem oli ta igatahes vehkat teinud. Mootor käima, ankur üles ja järgi. Esimene katse ta kinni saada ebaõnnestus kuna kiirus jäi liiga suureks. Pootshaak võttis kinni ilusti, aga hoog oli sees ja kiskus vee alla. Katse kaks oli edukas. Julla päästetud läksime ankurdamisele nr 2. Sama koht umbes 20m rannale lähemal ehk.
Märkus endale: krt seo nii, et kinni oleks. :)

Vahepeal oli kell saanud õhtu ja otsustasime ööseks jääda. Tuul oli ka vaibunud ja kui ankur olekski järgi andnud, siis tuulesuund oli merele, vähemalt mitte kaldasse.
Öösel käisin korra kontrollisin asukohta ja vee sügavust. Kõik oli normis ja läksin magama tagasi.

Koju sõit oli esimesed 2h mõnusat kihutamist ja ülejäänud 4 vastutuules mootoriga, viimased 1,5h sai ka purjetada. Hommikul oli pilves ja õhtul läks ilusaks. Käisime korjasime Piritalt ühe sõbra peale ja sõitsime veel natuke lahe peal.
Lennusadamasse jõudes mootori võtit keerates oli vaikus. Kiire pilk voltmeetrile näitas, et elektri võiks olla, pilk number 2 süüteluku taha juhtmetele näitas, et seal on ka korras. Osava liigutusega asutsin tuppa. Selgus järgmine vimka, akude ümberlüliti oli asendis "0". Kui mootorile elektrit ei saada, ega ta siis käima ka ei lähe :)

Varsti võiks purjetama minna juba.

ankruplats /anchor location

Vesti test / testing the safety jacket

This time we sailed west. Left about 10 o'clock. Not much wind, so motoring until Kopli bay.
No started sailing so engine was stoped and silence came. Lohusalu harbour came quickly.
Checked their price, it was 23€. Left it as a secoundary option and sailed to the bay behind it.
Lahepere bay (picture) was a nice place to try anchoring.
One eye on the map, one eye on the depth sensor, one eye looking ahead. Found a location not far from shore. Nice location to try out our dinghy.
Since the wind was blowing out to sea I made a test run with the dinghy if I am able to pull myself back to Frida. Test was succsessful, it was time to go to shore.
Came back to the boat and tied up the dinghy (or atleast I thought so). 3 minutes later it was gone.
Started the engine, pulled the anchor and went to get it back. First catch was not a win. Speed was too big and catching the dinghy did not work. Speed pulled the dinghy under the water. Run nr. 2 was a success. Back to anchor location.
Note to myself: tie up your things correctly.

Since it was evening already we decided to stay for the night. Made a check during the night, everything was ok, went back to sleep.

Sailing back home was 2 hours of sailing, 4 motoring against the wind and 1,5 sailing again.
teised läksid ka purjetama / others went also sailing
Kihutamine / speeding
Later piced up a friend from Pirita and made another sail on the bay.
While coming in to our harbour turning the engine key did not make any changes.
Indicator showed that electricity was ok, checked the wiring of the ignition key, still nothing.

Went to the cabin and noticed that battery switch was in position "0". If you don't send electricty to the starter, it will not turn the engine.
In overall everything went well and had a great sailing trip.

Testi sõit /test run with safety line