Tuesday, July 28, 2015

Bombora toomine osa 2 / Bringing Bombora - part 2

Jätkan Bombora toomise juttu, mis kunagi alustasin /Part two of bringing Bombora: http://sy-frida.blogspot.com/2015/06/bombora-toomine-osa-uks-bringing.html

Teine päev 17.06.2015
Sõitsime mööda ilusat Rootsimaad Östhammari sadama poole (maantee E18).
Sadam leitud tuli välja, et müüjal läheb tunnike aega kohale jõudmiseks. Aega parajaks tehes käisime söömas ja kohalikus teise ringi poes. Kõik laabus ja tegime diili. Pärast tehingut sõitsime linna kai äärde, kuna ma polnud homie kohalikus jahtklubis. Koht oli mõnus, linna keskel põhimõtteliselt ja tasuta.

WC 100m. Muid mugavusi eriti polnud.Paadipood ka.
Paat oli täpselt nii palju ette valmistatud, et ujus ja mast oli peal. Pingutasin vante ja tegin kõike muud mehhaanilist.

Kolmas päev 18.06.2015
Vist neljapäev. Ärkasin. 9aeg. Puder sisse ja elektrit ehitama.
Vahetasin ja lisasin ühe 12v pesa. Vedasin kohati uusi kaableid kuna wifi elekter ei töötanud :P.
Paadipood oli tore, kõike oli. Aint müüjat mitte, aga ka tema tuli lõpuks.

Leidsin õlilambi. Õhtul kirjutades see juba põleb. Mõnus soe pärast skäärikruiisi uduvihmas.
Nälg hakkas kella üheks silmanägemist võtma vahepeal. Kiire jalutus kohalikku marketisse ja lõunaks sai juustuga makarone veiselihaga. Elul on mõtet.
Ja siis mõtsin minna proovi purjetamisele. Tehtud mõeldud.
Tuul puhus, siis kui tahtis ja sinna kuhu tahtis. Enamasti igatahes mitte mu purjedesse. Korraga küttis 6 sõlme sisse ja järgmine hetk oli puri tühi ja nii 2h järjest. Vahepeal suhtlesin Briti ja Viljariga, kas meil poleks parem kohtuda mõnes teises sadamas, mis oleks suurele veele lähemal. No leidsime siis ühe. Enne sadamat tuli üks üli kiire paut teha kun vesi hakkas otsa saama. Munesin vist natuke maha ja vahtisin mujale, aga koraga oli 15-st meetrist veest järgi 2,5m. Kiire 90kraadi pööre paudiga ja päev päästetud.
Sadamas sai ka kino. Olin ennast parkinud kohalike kai peale, mis oli lukus. No kiire poogen ümber okastraadi ja olin maismaal. Kohalikke ei näinud. Läksin tagasi ... Jälle poogen. Maal olles leidsin ühe kai mis polnud aiaga piiratud. Sildumine - poiots kinni, mootor kinni,ette, pikk samm ja plärts p*rseli. Paadi püüdmine ei õnnestunud selili asendis väga hästi. Sekundike hiljem tegi paat kolksu ja hammustas tüki kaid õhtuks. (Keegi tahab Rootsis äri teha, siis müüge neile korralike terassilaudu, hööveldatud kraam on jube libe märjaga). Lõppude lõpuks tuli välja et külaliste kohad on veel nõks edasi. Kell oli palju ja ei viitsinud ümber parkida enam. Õhtuks olid raioolid viimase juustuga. Lõhnas nagu räim tomatis, aga maitses hea.

Day two 17.06.2015
Arrived in Stockholm, found my local friend and started to ride to Östhammar (road E18). Found the port and went to local cafe and second hand shop (until the seller arrived). Everything was as it should and we made a deal. Then we motored to the city marina because I was not homie in the local yacht club. No problemo, location about 100m from city center with boat shop and toilet nearby (and free of charge). The boat had a mast and was in the water, rest had to be done.

Day three 18.06.2015
Thursday.. i guess. Breakfast and started with electricity. Added and changed 12V sockets, made some new wiring. Boat shop was nice...but no worker there. Finally he came and I could pay.
Found an oillamp ( it is warming now after some sailing in light rain).
I was starveing by one a clock. Visited local shop for food. Life had a meaning again.
By evening everything seemed ready for testsailing. On the way had discussion with friends that we could meet in a harbour closer to the big sea. Found one (Herrängs). Before the harbour had to make a quick 90 degree turn because water went very quickly from 15m to 2,5m.
In the port made little mess while stopping. Slipped on the wood and could not stop the boat. Boat bite a piece of the pier (someone wants to make business then you can sell sweden some good terrace timber). In the end i manage to park myself close to the guest location.
Next morning I reparked myself after seeing local harbour master and giving him the fee required. I forgot the key to showerhouse to my pocket ( i will bring it back or send it by post, sorry).
For dinner I had raviolis with cheese (smelled little like fist but tasted good).