Friday, July 3, 2015

Naissaar

Koht / location: Naissaar (Estonia)
Aeg: 28-29.06.2015
Ilm: Kuiv/dry, tuul/wind 0-3m/s, tagasi /coming back 5-6 m/s
Hind/price: 18€
Kaart/map

Täitsa kena koht. Käisime P-E, nii et tähtsamad ja kõvemad mehed olid selleks ajaks tööle ära läinud.
Minnes oli tuult 0-3m/s. Esimest korda tõmbasime sadamas purjed. Tuul oli soodus ja kõik laabus, pugesime purjelaudurite tagant läbi ja hakkasime minema.
Keset lahte kadus tuul üldse ära. Jebisin, mis ma jebisin, aga vahepeal tuli pool tundi mootoriga sõita, siis pool tundi purjedega ja siis viimane tunnike ikka mootoriga.
Suhteliselt rahulik oli. Onu jalgrattaga oli kai peal vastas ja sättis meid paika. Käisime maksime rahad kohe ära. 18€ 24h eest. Elektriga oli kitsas, kuna suuremad laevad olid mahu endale vist krabanud. Meil sellest olulist kurbust ei olnud, oleme autonoomsed. Anti brožüür kaasa teiste sama firma sadamatega.
Küsisin ka pesemisvõimaluse kohta. Vastus oli, et neil tuleb kõik soe vesi päikeseenergiast. Kõik see mõnu maksab 4€ per kärss juurde. Isiklikust seisukohast tundus see röövimine (eriti kui EU toetusega on projekt tehtud). Otsustasime mitte väga mustaks minna.
Võtsime sisse asendi turistikas. Kohe sadama lähedal on grilliplatsid. Puid polnud, leidsin metsast ühe hunniku, laenasin mõned, tundus et grilli platside varu.
Siis tegime väikese jalutuse (koos jäätise peatusega) ja kell oligi 23 ja võis magama minna .
Järgmine päev oli puhas suvi (jaa, see sama päev, kui Tallinnas oli totaalne padukas), mina põlesin ära raamatut lugedes. Osad käisid jalutamas mööda saart. Kella 4-st hakkasime ära sõitma. Start oli edukas, sai terve tee purjetada (tuul 5-6m/s). Ülejäänud magasid sel ajal (2,5h sõitu seekord). Kuna tekkis idee minna Padisele Jäääär kontserdile (kaljulava.ee), siis pakkisime sõidu ajal purjed jms. kokku.
Tuul puhus sadamas ebamugava nurga alt, naabri paat oli ahtriga suhteliselt selga vajunud. Kiire manööver ja otsustasin teise koha peale parkida. Naaber tuli varsti ja siis sättisime ennast teise koha peale ümber jälle.
Igatahes tunnikese pärast olime Padisel kontserdil.
Üldmulje saarest on positiivne, rohkem tsivilisatsiooni kui Aegnal, rohkem teenuseid ka.

Naissaarel on ufod.. / UFO-s on Naissaar
Nice place. We went on Sunday-Monday so bigger rush of people had left for work already. Going there was wind 0-3m/s. First time put the sails up in the harbour while going out. Wind was good so everything went well. Wind ended in the middle of the bay. Hald a hour motoring, half hour sailing and final hour again motoring.
Arriving went well. Local master with a bicycle took us in. We paid our fee (18 €). Electricity was limited but we did not need it (batteries + solar is the key). For showers they asked additional 4€/person. Seemed like robbing if water is heated with water and project is supported by EU?!.
Decided not to get too dirty.
Next stage was tourist activities. Next to the port are good grilling places. Firewood had ended, found some close by, borrowed a few.
Filled our stomack with food and later took a walk (with icecream stop).
Next day was nice and sunny ( I got sunburn while reading a book).
About 4PM started sailing back because we had a plan to reach a concert that evening.
Sailing back went well - 2,5hours. To reach our next destination we packed the sails on the sea.
Coming in to the port did go well. The wind had pushed the neighbours boat in a bad situation. Made a temporary parking manouver. Later reparked to regular place.
In overall Naissaar is a nice location, more people and services then Aegna.