Hara sadam /Hara port |
Eellugu on selline, et kevadel näpuga mööda kaarti joonistades jäi Hara ette.
Tuli välja, et kohalikud aktivistid on sellest väikesadamat hakanud aretama.
Väga tubli. Me siis läksime kontrollima, kuidas see neil välja tuleb.
Algne plaan oli minna reedel Rammu saart vallutama, aga kuna tuul puhus maalt ja ei soodustanud üldse ankurdamist, siis sõitsime edasi.
Tuul läks juba 16m/s ja meil tuli juba besaani rehvida, grooti polnud ammu peal ja genust oli ainult nurk. Kiirus 5-6 sõlme juures, kõik kontrolli all. Loksutas ka päris palju. Süüa eriti ei tahetud. Tegime paar õlut tee peal.
Vahepeal helistas Manana, et uurida plaani. Nad võtsid ka plaani lõpuni sõita. Laine küljelt, mis tähendas ka korraliku niisutust. Besaani rehvides lendas nokats peast.
Õhtuks hakkas vaibuma, samas enamus päeva paistis päike. Õhtul umbes 19 ajal saime Harasse.
Umbes 20 aeg jõudis Manana.
Meie sõiduaeg oli vist 10 ja midagi tundi (tulime Prangli alt).
Õhtul käisime veel jalutamas varemetes (omal vastutusel muidugi), vaatasime kalamehi ja tegime jullaga ühe tiiru.
Lubasime veel paar üksikut õlut (neid mida päeval puruks ei loobitud).
Kuna me olime varem kohal, siis terve laupäev oli meil vaba.
Laupäeva hommikul magasime kenasti 8 midagini. Kuna ma olin enne reisi öelnud, et ärge putru võtke kaasa, siis paadis oli 3 pakki putru. Sööte siis putru. Kohvid, putrud, vetsuringid ja võileivad ning võis minna metsa poole asjadega.
Nimelt on Hara sadama läheldal Majakivi (https://et.wikipedia.org/wiki/Majakivi).
Võtsime nõuks proovida see üles leida.
Kaart näitas, et kas lähme läbi kohaliku küla (ja kind of ühe maja hoovist või teeme suure ringi).
Arvake kumba proovsime. Muidu hoovi. Silti polnud, et ära tule, päike oli kõrgel ja ise viisakad.
Igatahes sadamast mäe otsa ja paremale mööda rada jõuab umbes 1km järel raja algusse. Sealt on juba RMK viidad.
Majakivi oli ikka samasuur nagu varem, vaatetorn on uuendamisel hektel (aga väga valmis juba). Edasi tegime ringi üle liivaluidete ja jõudsime peale lõunaks tagasi.
Vahepeal käisime klaarisime oma sadamamaksud ka ära. Parkimine sadamas maksab 12€ /ööpäev.
Kohaliku kontakti Reedalt saime arbuusi (vahetasime mee vastu). Selline tore vastuvõtu kink.
Siis oli lõunane laiskus tund. Pumbati Manana julla täis ja võeti plaani Hara saart vallutada.
Pidi oleme RMK valitsusalas. Seal oli kunagi kalatööstus. Väidetavalt Tallinna vürtsikilu loomise koht. Saarele saab tiiru peale ,aga lõpp on vähe kahtlane. Kas läbi kõrkjate või läbi võsa. Saarel on niisama ilus ja mõned vanad hoone jäänused. Tahaks hirmsasti mootorsaega meest , kes ilusa raja sisse lõikaks.
Õhtul loopisime petanki ja lendavat taldrikut. Ühe viskasime merre ka :)
Laupäeva õhtul täpselt päikeseloojangu aja paiku saabus ka kolmas Lennusadama jaht.
Mis mootorpaadi mehed sel nädalavahetusel tegid on teadmata. :)
Pühapäevane ennustus oli vihmane (mitte vihane:)). Enamus päeva pidi ikkagi sõita saama. Kuna meie vanaproua on aeglane nagu sammalduv kivi tavaliselt, siis hakkasime vara minema.
Start umbes 7:30. Enne seda pudrud ja kohvid. Hommikul hakkas sabistama vihma ja tuult veel eriti polnud. Genu peale ja mootor ka, ajusaagim ka (autopiloot). Ise istusime varjus ja plärisesime kaasa.
Kuni Juminda poolsaare otsani oli mootor järgi. Siis keerasime natuke, korjasime purjeid juurde ja töö läks lennates. Mingi hetk panime mootori kinni ja ajusaagimi ka. Edasi sõitsime käsitsi.
Tuul keris ja miilid lendasid. Tuul keris kiiremini ja Bogga liikus vahepeal püsivalt 7 sõlme juures täispurjes. Hakkas juba piiri peale kiskuma, kus ta tahtis vägisi tuulde keerata koguaeg, siis lasin vahepeal grooti järgi ja siis jälle peale. Tegime tublit sõitu, aga rooliga pidi palju tööd ka tegema.
Kuskil Prangli kandis hakkas väga külili vedama ja groot läks kolmandasse rehvi. Kiirus vähenes, aga kontroll säilis.
Bogga kohta lennates olime jõudnd Aegnani eriliste vahejuhtumiteta ja sellega lõppes reisi põhilise osa meeldiv osa. Üks meeldiv osa oli veel, aga see oli lõpus.
Nüüd oli tuul otse kodust ja laine ka. Võtsime natukese nurga alla ja rassisime edasi. Purjede maha võtmine oli seekord vähe niiske. Pesu sai alt ja pealt ja kõik oli korraga natuke paha.
Edasi oli mõned tunnid vastu tuult rassida, aga saime lõpuks jagu.
Uus torn /new tower |
Kokku siis 40 miili ja 8,5 tundi.
Kokkuvõtted:
Sõit läks üldiselt ilusti, sai kiiret sõitu tehtud ja nähtud uusi kohti ja toredaid inimesi.
Hara sadamale (kes muidu on väga tubli ja tore koht) paar ettepanekut.
Põhiline märkus on koduleht. Kui seda lugeda, siis jääb mulje, et ärge jumala eest tulge (vabandan karmi kriitikat). Tegelikult on väga tore ja sõbralik pererahvas veel lisaks.
Sadama sissesõidu kaart ja tähistus (sõida otse ümber betoonika ja paremale, kohe paremale kahe seina vahelt saab ka - Bogga julges). Värvige kasvõi betoonkai nurk punase ja rohelisega.
Pange infot selle matkaraja kohta (teil on vaja leida külalisele tegevust). Keskmine turist käiks parajasti selle 3-4h metsas ja oleks rõõmus.
Ilusad inimesed / beautiful people |
Hara ei ole täna veel lõpuni viimistletud triiksärk. Ta on kodune pusa, millel küünarnukk on nõelutud, aga ta on soe ja mõnus.
Sinine /Blue |
Linnud traadil /Birds on a wire |
Hara kaart / Map Hara |
No comments:
Post a Comment