Minek oli nii, et Naissaareni tuult polnud, no lihtsalt ei olnud. Motoriseerisime kuni Naissaare merepoolse otsani. Lõpuks hakkas puhuma ka. Lupsti mootor kinni ja sahinal edasi. Tuul puhus ja sõitsime nii teravalt kui sai Soomeni välja. Vaheapeal tuli üks välk ja paut teha kuna üks koll tahtis meist moosi teha muidu. Uuesti kursile. Lainet eriti polnud ja enamus teest oli pinn kinni seotud, nii et roolimehel oli lebo elu. Muud nagu vahepeal ei toimunudki.
Enne Soomet natuke hakkas lainetama ja ei püsinud kursil enam. Tuli tööd teha jälle. Trenni mõttes praadisin šašlõkki teise käega. Üks suurem laine tegi väikse nalja ja Frida nägi välja nagu oleks seatapp toimunud. Kirsimarinaadi oli kokpitis siin ja seal. Vett oli õnneks ja sai puhtaks elamise. Kino peab ka tegema.
Esialgne plaan oli Elisaarile minna. See ebaõnnestus, kuna lähenesime teadmatusest valelt poolt.
Nägime ühte Eesti purjekat Mai õigelt poolt lähenemas. Aga kuna pead ei kaotanud, siis sõitsime edasi saarte vahel. Vahepeal sai tuul otsa ja põristasime vaikselt.
Metskits / deer |
Barösund oli sadam. Väga sile koht. 1€ on peller ja pesu (Naissaarel on 4€ pesemine...sest neil kütab vee päike soojaks mäletate...).
Kohapeal 24h tankla, pood, kohvik jne.
200m eemal käib praam (või pigem pargas vist) ühe kanali..tasuta.
Barösund |
Barösundi praam |
Puht juhuslikult oli pesuruumi ja wc ukse vahele õhtusel ajal killustiku kivi kukkunud....
Igatahes pestud, kustud, magama. Õhtune jalutus oli ka natukene.
Meie vastas seisis üks vana näoga purjekas. Tähelepanu väärib oma lisasvertidega (?), ilmselt suure vee jaoks. Hollandist pärit ja lausa müüa. Vanapaar sõitis sellega.
Barösund kaart /map of Barösund.
Teine päev, töllerdasime kohalikust poest head paremat kaasa osta (ja natuke kummikomme).
Tainas pudelis /dough in a bottle |
Andsime otsad, plaaniga jõuda suht lähedale loodussadamasse. Sõit läks ladusalt, algul mootoriga ja kui tuult tuli, siis purjega. Kiiret polnud, no stress.
Vahepeal jahutasime õlut, mitte et ta jahedamaks eriti läks aga aega tuli sisustada ju.
Õlle jahutamine /cooling a beer |
Uuesti lahest välja ja teisele ringile. Naine oli roolis ja ma otsisin väärtusliku kraami välja.
Asjad valmis keerasime uuesti lahesoppi. Ankur läks vette ja haakis, nina sai peaaegu kivini ja paat oli varsti kinni.
Ilust nõretav saareke oli meie!
Elus esimene ankurdamine ka tehtud. Terve päeva hulkusime ringi seal, leidsime kitse ja jänese pabulaid. Mustikad olid ka valmis.Vahepeal anti päikestki.
Õhtul tegime lõket ja grillisime lamedal kivil kanapalle. Elu oli täiega rosin. Elutoa aknast paistis laevatee, mis õhtuks rahunes (vahepeal põrutas mööda üks Eesti lipuga mootorpaat).
Õhtul ähvardas natuke sadada, testisime Frida kokpiti katet. Enam vähem.
Kuna kell pressis peale, siis kolmanda päeva hommik oli kell 7 väljasõit. 3-4 tundi mootoriga ja siis tuli tuul. Kurssi oli hea hoida, kui päike peale paistis, siis oli õige, kui külm hakkas, siis tuli vasakule hoida.
Kollidega insidente polnud. Naissaare juures ujus vastu üks kaubaalus paari meetri kauguselt.
Naissaarest kuni paljasaareni oli liblikas sõit. Poomi ei pannud.
Enne Lennusadamat oli tuul nii palju tõusnud, et mast hakkas vilistama juba (9-10m/s). Prügi ja asjad viisime ära ja siis kolisid Frida ja Bombora Noblessnerisse. Seda selle pärast, et Lennusadam võõrustab Muhu väina regatti ja ruumi oli vaja.
Frida parkimine läks suht ilusti. Bombora triivis vahepeal ühe poi/konksu otsa enne kui edaspidi liikumine toimuma hakkas, muidu suht hästi.
Istuvad nüüd kõrvuti Noblessneris kaks vanakest, ilmselt ajavad merejuttu.
Oli tore purjetamine.
Inglise keelne tekst tuleb paari päeva jooksul... /english text will follow in a few days...sorry readers.
No comments:
Post a Comment