Thursday, June 27, 2019

Läks /started






Haa. Mootor töötab.
Läbiviigule augu puurimiseks läks ainult tunnike.
Klaasriietada on veel jäänud ainult kokpit.
Siis on vaja värvida. ja hakata ehitama. Hetkel pole veel kokpiti tühjendust.




Thursday, June 13, 2019

Seiklus /adventure


Viimastel päevadel on olnud nooblit seltskonda sadamas.
Antarktika laev tuli külla, siis vesiniku katamaraan.
Energy Observer nimi. Õnnestus ka peal käia ja kohalikega juttu ajada.

Lohe lasti ka lendu ja läks oma suvekodu poole.

Meie tegime väikse seikluse paar kaid edasi. Läksime Kathariina kõrvale praegu, sest Taanist pidi mingi tädi tulema paari suurema laevaga.

Mootoriruumist viskasime välja kärutäie essu. See läks prügilasse.
Ja alustasime paagile riiuli ehitusega ja natuke näitasime tolmuimejat ka.


Antarticas boat came in, Energy Observer (hydrogen catamaran).
Also the Danish queen is coming.

Started rebuilding the engine room.

Sunday, June 9, 2019

Edasi / forward

Purjed panin peale, nii trenni mõttes. Tuli välja ,et besaani üks liist on ära kadunud.
Genuat tõmbasin umbes neli korda +30 kraadis üles, sest ja jooksis soonest välja. ...kuni ma avastasin, et ikka on see tracki sisse jooksutaja ka olemas.
Liistu takja-tooli viskasin ka vette. Ei ole ujuv kui kedagi huvitab.

Kajutilagi sai kaela endale kolm kihti 600-st riiet ja esimese kihi valge pigmendiga vaiku.
Kokpit on vaja veel lihvida ja vaigutamiseks ette valmistada.

Ja viimane 1,5 m kajutilage ka riietada.
Siis hakkame mootori jaoks tegevusi sooritama, et tööle saada teda.


Kaalumisel on, kas vana suur kütusepaak ka välja visata või mitte (või mitte tähendab, et kas saab ta kätte või ei.
Done some fiberglass work and first layers of paint.
Cockpit and last part of cabin roof still to go.

Next phase is engine starting.


Sails are also on the boat now.







Sunday, June 2, 2019

Auk /hole

Tegin täiesti normaalse augu lakke.
Paadis oli kogu aeg pime. Lõikasin lakke ajutise ava. Hoopis teine tera.
Kokpiti seinad said ka kokku. Nüüd on vaja paar kuiva ilma, et saaks pealt riidega üle käidud kõik.

Poomi otsad olid ka lõhki. Need liimisin ka ära.

Hooletusest valasin ühe topsi epod põrandale. Oi kui tore.

Hydroscand tellis Rootsi välismaalt mulle uue summuti püti toru, aga ma viskasin selle vette. Nüüd tellivad uue. Volvo penta 66€ vs. Hydroscan 30€ .


Made a temporary ugly window. It was very dark inside.
Cockpit walls are done and now waiting for dry weather to finish the fiberglass work.

Sunday, May 26, 2019

Rõvedused 2 / Ugly 2

Esiteks on olnud ilm nii rõve, et ei saa normaalselt õues tööd teha. 7 kraadi. Oo suvi.
Nokkitud on toas asju.

Üks päev läksin peldikust mööda. Võtsin vana vakstud seinast maha ja siis suure võitlemise käigus hakkas üks vana kraan lekkima. See, mida kevadel ei jõudnud ära vahetada. Loomulikult ju veepiirist all pool. Igatahes kasutusel oli mingi veider mõõt, mida normaalne arenenud ühikond ei tunnista.
Kusjuures see pidi ju juhtuma vastavalt seaduspärasusele reede õhtul kell pool kuus. No ikka selleks, et nagukenegi pinget oleks.
Keerasin vana kraani ära. Lõin sinna vana kinda ja kruvika ette. Siis käisin käppelt K-rauta (kusjuures ainuke pood, mis pühapäeval peale 5-t lahti on). Siis tõmbasin kinda eest ära, panin vooliku otsa, kruvisin klambriga kinni. Ja nii ta esialgu jääb.
Siis sai rahulikult juba aastaid leotatud klaasvilla veel välja nokkida seina tagant.

Põranda on kaetud wc-s pvc-ga. See on toetatud vineeritükile. Teoorias võiks seal dush ka olla, aga sellise teostuse juures võiks elutoas ka pesus käia. Igatahes Vana s*tt lendab välja ja siis mõtleme uuele lahenduse. Siis selgub ka , kas vanad seinad kannatavad olla või tuleb uued teha.
Võime panuseid vastu võtta, kas saab uued teha :)

Leitvaagen sai ka vanast värvist puhtaks ja õli selga.Peaks järgmine nädal paika saama.
Esimese masti ümber käib selline raam, mille külge fallid kinnituvad. See on ka ettevalmistatud kinnitamiseks. See sai lõpuks päris fäänsid jalad endale.




Monday, May 20, 2019

Rõvedused / ugly

Üldiselt tegelesin rõvedustega. Rõvedat paaki pumpasin tühjaks rõvedast kütusest, mis oli rõvedas kohas ja rõvedalt tilkus. Ka pilss tuli rõvedusest tühjaks teha, sest Läänemeri on liiga armas selleks.
Pärast rõveduste kätte saamist, tõstsin välja rõvedalt raske paagi, mis nüüd istub laeva tekil ju nädala.

Esimene kajuti ots sai klaasriide ja vaiguga üle ka käidud. Jätkame sellega. See on ka rõve töö.
Eriti rõve on, et rõvedad sääsed tegid massisuitsiidi sinna peale. Võiks öelda vist klassika ?

Lisaks on läinud rõvedalt kaua aega kokpiti ehitusega, aga rõve kole roolipost sai järgi proovitud koos uue asukohaga. See välja tuleb, siis peaks rõvedus muutuma ...roolipostiks, mis pole enam rõve.

Dealed with ugly tank that was full of ugly stuff that was leaking in the pilge. Pulled out the ugly fuel and the tank that was heavy.

Cockpit is still ugly and is not finished.





Sunday, May 12, 2019

Ikka ujub






Sedasi, et kokpit hakkab kuju võtma. See on selline ajugümnastika, et mõistus valutab mõnikord, kui mingit sõlme leiutad. Enamus sai tänasega kinni. Nüüd kuivab ja siis lihvib.
Kohale jõudsid Rootsi välismaalt uus wc pott ja paak (tänks a miljon Rootsi Mats).
Jooksvalt pumpan diisli laadset kraami paakidest välja, et need minema saata. Uued on kohal.

Kajutilagi on vähemalt vett pidanud siiani. Ja roolipinn sai ka ära uunedatud ja õlitatud. Nüüd saab vajadusel paadi suunda muuta.


Järgmiseks on vaja kokpit lõpuni teha ja lati katta klaasriidega ja mootor korra eest ära tõsta ja siis lõplikult paika panna.
Poomid on ka peal juba.

Boat is taking a look. Booms are on. Cockpit is taking shape also.
TOilet with waste tank arrived from Sweden (Thanks Mats of Sweden ).

Pumping out old diesel to switch out the old tanks.