Tuesday, May 2, 2017

Böö

No on ikka böö küll. Esiteks ma hakkan ütlema, teiseks ütlen ära ka.
Kui põmmis peab olema, kui sa otse vanale mürkvärvile hakkad klaasriide töid tegema. Ma pole küll spetsialist veel, aga nii ma ise poleks teinud.
Tahaks tervitada, aga ei tervita. Igatahes kasvas tööde nimekiri vana värvi eemaldamise käigus.

Progressi pool on see, et pea suurune auk hakkab valmis saama. Väljast natuke kasvatada ja sissepoole on veel vaja umbes 3-5 kihti keret kasvatada, siis saab stringereid ehitama hakata.

Põhjavärvi tuli esimesed 5 kihti kraapides maha. Edasi tuleb lihvida. Tuli välja siit ja sealt erinevaid paranduse vajadusega kohti.


Mitte nii väga wtf, aga lihtsalt böö oli, et vana kiiruse mõõtja anduri toru ühendus on praoga... mis tähendab, et ka see auk tuleb kinni ehitada. Seda me juba oskame. no problemo.
Lähen täna ostoksille enivei.

Ilmselt...kui mul eriti punnitav tuju peale ei tule, siis veest välja jääva osa ilustamine jääb järgmisse kevadesse. Ma tahan purjetada ka see aasta. Pole ma ise ideaalne, pole ka purjekas :)

Veel avastusi. Pukspriidi alla sikuti kinnitus oli tehtud veepiirile või gramm sellest alla poole...otse läbi kere, ilma tihendamiseta. See oli eile õhtu wtf nr 3 umbes. Siis ma enam ei viitsinud. Vaatasime teiste toredate inimestega uue püssi katamaraani saabumist ja sellega kaasnevat tsunaamit. Ja läksin koju ära.

Juba kolm päeva pole isegi lund sadanud, ilmselt saab varsti purjetada.


Böö (untranslateable , sorry). Got some more work after finding out more repair needed areas.
Damaged hole is almost finished. Little more for the inside and outside.

First 5 layers of bottom paint is removed. Rest is to be sanded. Old speedsenor adapter was damaged, that needs to be closed off.
Bow sprit pull down lower fixing point was installed straight through the hull...without sealant.

That was about it for that evening. Went beside the sea and watched the tsunami that is created by the new catamaran. Small dog got a good wash.



Wednesday, April 26, 2017

Edasi / forward

Käib töö ja vile koos. Tegelt ei käi. Lihvisin ja lõikasin ja hirmus oli.
Tegin paadi sellise augu, et pea läbi mahtus. See polnud eraldi eesmärk, aga augu lappimiseks oli vaja vigane koht ära lõigata.

Hetkel on esimesed kihid riiet augu kattes juba paigas. Kütsin puhuriga juurde ja kannatas teha.
Ettevalmistus oli üsna vastik. Pärast seda klaasvillas paljalt püherdamine nagu spa.
Põse sisekülg vist ka peaaegu sügeles.

See oli esimene suurem lappimine, mis ma teinud olen. Rippuvas sunnas tehtavat klaasriide tööd ei ole väga mõnus teha. Aga nüüd ma natuke juba aiman, kuidas see käib.
Järgmiseks on seina kasvatamine ja stringerite ehitus.

Paadi kere on umbes 2cm paks, seega tuleb mul umbes 20 kihti riiet sinna kasvatada.

Mootoriruumi luuk on ka remondis. Selle keeras tuksi eelmise omaniku kaks puuritud auku, mis kgodu muu kraami läbi leotas. Luuk oli kõver ja loppis ja pehma. Lammutasin pooleks, tõmbasin prusside peale sirgu ja panin alustuseks paar tugevdust sisse. Nüüd läheb edasi siis uus sisu ja uuesti kinni.


Tegelen taustal ka registreerimisprotsessiga. Käidi üks päev paadi üle vaatamas.


In progress is the state. Grinded and cut the boat as much as needed.
Hole came out to be about 40cm. Head went through. It was not the goal itself but damaged material had to be removed.

Now a few layers of cloth is installed and about 2cm is the goal thickness.
Also fixing the engine room cover. Old one was damaged by two holes that soaked the entire core material. Broke it up and added supports. Got it kind of straight.

Also local authorities are in progress in registration process.






Monday, April 17, 2017

lammutamine /breaking down

Käisin ilusal laupäevasel päeval paati lammutamas. Esiteks pumbasin mingit vihmavett paadist välja...ja siis avastasin, et mu paadil on põhjakork. Seda ikka lahti ei saaks ju keerata sügisel.

Maha võtsin ka pukspriidi. Ma ei hakka ropendama, aga Rootsi kunnid olid kõik asjad kuivalt kokku pannud. See tähendab, et puuriti augud, lärtsti kinni ja valmis. Niiskus ikka sisse ei lähe ju nii.
Õnneks väga hull olukord polnud. Siis näitasin suurt ja väiksemaid haamreid ja sirgemaks ta sai.

Läheb käib veel keevitusest ka läbi ja siis tagasi.

Vintsid määrisin ka ära.








Started breaking down the boat. Took down the bow sprit and gave it some hammer work.
Got it straightened .
Greased the winches also .

Monday, April 10, 2017

Paras / Enough

Käisin vaatasin uuesti. Nüüd on üsna paras juba.
Et kõik ausalt ära rääkida, siis olen mõnda aega ühepaadimees jälle. Frida sai omale uue omaniku ja mulle jäi Bogga Lall.
Frida läks ühele vahvale Saaremaa onule. 

Bogga tegime sügisel katki ja kevadel teeme terveks. Hetkel otsime lahendust, kes kuidas ja millal tahaks kere ära lappida.
Tehtavad tööd on õnneks ajamahukad, aga maksavad palju raha. Keres on auk ja roolilehe kinnitus tahab tugevdamist.
Ei tundu midagi hullu, aga jebimist on piisavalt.

Lisaks on pisiasjad nagu paksupriidu sirgeks tegemine ja uue kinnituse tegemine.
Roolisilindri (hüdrorool) lekete kõrvaldamine ja selgitamine, miks paremale keerab rohkem kui vasakule. Besaanmasti vasaku poole vandi kinnitus koht korda teha.
Elekter, peller, pilsipumbad jne. No stress :). Eesmärk on mai lõpuks vette saada. Enne ei julge lubada.
Vaadake nii kaua siis koledaid pilte katkisest paadist.




Looked again and now it is quite good time. Sy FriDa has a new owner. Cool guy from Saaremaa.
We broke Bogga in Autumn and now planning the repairs. Luckly the list of jobs is now short nor cheap.
In addition electricity, mast fixing issues, steering questions.
By the end of may I would like to be floating.


Wednesday, February 15, 2017

Vara /Early

Vara / Early






Käisin sadamas. Tuli välja ,et vara jõudsin.
Nüüd võite silmanurgad alla lasta ja relääääksida.

Went to the harbour. It came out I arrived too early.


Monday, January 16, 2017

Imelikke pilte

Vahepeal hakkas uus aasta.
Leidsin portsu veidraid ja vähem veidraid pilte, mis ei vaja ega saa selgitusi :)
Uusi seiklusi :)

Found a set of pictures that will not get explanations :)
Watery situations.
New bigger adventures. 















Sunday, November 6, 2016

Tõste ja langus /lift and coming down

Talv tuli ootamatult nagu alati Novembri lõpus.

Kõik tundus, et läheb ilusti..kuni me õhtu lõpuks Boggat tõstma hakkasime. Sättisime ta ju kodus tehtud uue puki otsa. Ja siis hiilisime temaga parkimiskohani, mis oli vähe viltu auto jaoks.
Isa helistas, raporteerisin, et kõik on okei. Ja siis käis piu ja pau ja paat tuli pukilt maha. Et nagu mismoodi või. Ilmselt nihkus midagi alt ära. Olime enne pannud kiilu alla kõrgenduse, sest regull ei olnud päris okei. Ilmselt langes mitu asja kokku ja paat hakkas tulema. Õnneks õnneks oli nool pooles vinnas ja see pidurdas hoogu, aga mitte kahjudeta. Pukk läks sõlme ja paat jäi pooles vinnas rippuma. Inimesed on kõik terved. Uued kraanad on ju nii targad, et ei luba ülekoormusega midagi teha. Olime olukorra lävel, et oleks peaaegu teist kraanat vaja olnud. Aga õnnestus kraana kuidagi ära lollitada. Siis tõstsime ta teisel poole auto ja saime kõik käpad välja. Siis läks suurem erutus maha juba.
Kahjud: Keres on allpool veepiiri rusika suurune auk, selle kohapealt ei murdunud puki jalg vaid läks läbi kere.
Pukspriit väändus üles ära umbes 10 cm, tõmbas alla sikuti kinnituse puruks.
Besaanmasti üks vant tõmmati läbi küljepeal jooksva alumiinium serva aasa. Mitte siis seekel katki vaid alumiiniumist läbi (umbes nagu kõrvarõngas läbi kõrvalesta). Õnneks oli ta vales silmas (ühe võrra liiga ees, nii et see pole oluliste probleemide hulgas.
Vöörstaagi keerlev liist tuli õigest kohast ära. Katki ei ole, aga vist laiali natuke.
Kiil sai kraapsu peal, mis pole ka oluline kahju.
Roolilehe ees olev see uime moodi asi sai väänata natuke, ilmselt praguline vms.
Rottisime kõrval olnud vabad pukid paadi alla ja panime ta maha. Need olid need eraldiseisvad tugipostid. Tõmbasin täna veel rihmadega ka kinni. Tuul keris ka 20m/s juurde jälle. Ausõna ei tahtnud vaatama minna, kas ja kuipalju see vöörstaagi liist nüüd paigast on.
Eile oli 12h tõstmist ja õhtul ei julgenud väga paadi peal olla. Ega tänagi hea polnud tuul ulus, külm ja paha ja natuke kõikus ka vahepeal.
Käisin lasin mootorist jahutusvedeliku merevee asemele ja pelleris ka.
Kaks paati ja 5l vedelikku.
Korjasin akud ka maha. Lõin luugid kinni ja tulin tulema.
Nüüd on kolm päeva aega, et oma pukk korda saada uuesti, sest laenatud pukid tuleb neljapäevaks tagasi anda.

Rahaliselt ilmelt umbes 500€ lisakulu, aga see on kõige väiksem mure.
Inimesed on terved vähemalt.
Järgmine nädal panen pikemat juttu.

Peale eilset 12h tõstemaratoni, on täna palju uusi lihaseid.
joppas /lucky
Kui kogu see jama läbi oli, siis läksin õhtul statoili. Pigem tahtsin minna, sest Paldiski mnt omas ei avanenud uksed, läksin kristiinesse. Seal lendas mingi tüüp oma peniga ukse vahele, et kelle see opel on. Tunnistan enda omaks. Tema jälle arvas, et ilge kehvasti pargitud. Ma selles hetkes ei suutnud muud välja mõelda, kui küsida, et kas sa ei mahtunud oma peniga mööda v?. No krt terve Kristiine on jalutamiseks ruumi. Mis pärast see peni peab ukse ees seisma.
Välja minnes lendas järgi mulle ja teatas, te näe see tema koer ja mina vaadaku et sellest üle ei sõida.
Ma siis arvasin vastu, et äkki ta võtab selle koera natuke koomale, mis mu esiratta alla ennast parkinud oli pmst. See sobis talle. 

Läksin koju ja tegin sauna.
 
 
Lifitng the boat was not as succsessful as I wanted. In the evening when we lifted Bogga it fell off the truck. Luckly no one was hurt. The crane was almost stuck because safety features would not allow to lift due to overload. Manage to get the boat up again.
Damage is not big but still existing. There is a hole in the boat body. Few of the mast wires are broken and furlex profile is out of spot.
Nothing major but unplanned 500€ will go away with that. 
Yesterday winterized the boat and went home. It was not pleasent to stay on a boat in 20m/s wind.