Saturday, September 26, 2015

Peipsi /lake Peipus (Estonia)

Juhtus teise ürituse raames Peipsi äärde, et sealse veeeluga tutvuda. Näidati natuke piirivalve tehnikat ja nägin kuidas kohalik kalapüük käib. Hõljukit ei pildistanud, käed värisesid erutusest liiga palju.
Paat tõmmati ühes kohas trakotriga vette.
Muidu oli ilus veekogu, liivarand ja puha.  Kes tahab veel ilusaid Eestimaa kohtasid teada, siis küsib onu Taavi käest :).

During one other event I had a possibility to visit lake Peipus and surroundings there. 
I saw some equipment of the Borderguards and how fishing is done there. Boat was pulled in the water with tractor. Who wants to see other cool places in Estonia, will contact uncle Taavi :)
Add caption
Ehalkivi


Süvendaja /dreger


Friday, September 11, 2015

Üks udune värk / one foggy day

Oli paar tunnikest vaba hetke ja ilm oli ka kõrvalukustavalt ilus.
Sadamas paistis, et on natuke udune, aga kaugele polnud plaanis minna (käisin Bomboraga).
No ja niikui ma nina välja pistsin, tõmmati müts pähe, ikka sügavalt pähe. Mitte midagi ei näinud, keerasin nosu kodu poole ja põristasin tagasi.
Vahepeal korjasin ühe suurte poiste vendri üles. Eelduste kohaselt Michelle oma. Sidusin kai peale selle vendri, küll omanik üles leiab.

Had a few hours of free time and the wheater was also nice.
In the port I saw some fog, still decided to go out for a little (went with Bombora).
At the moment I put my nose out of the pool a had was pulled deep over my eyes. Visibility was 0.
Turned around and came back in.
In the middle of that picked up a fender for a bigger boat (probably Michelle). Tied it to a post near the bigger boats.


"väike" vender /"small" fender



Wednesday, September 9, 2015

2 korda päeva / 2 times in a day

Normaalne annus purjetamist on umbes kaks korda päevas.
Üks vara hommikul ja teine hilja õhtul. Siis saab ennast jälle inimesena tunda.
Tuult oli umbes 5-6m/s. Paat liikus mõnusalt. Vahepeal tuunisin paati. Tõmbasin sprayhoodi pingulemalele.

Normal dose of sailing seems to be atleast two times in a day.
First early in the morning, secound late in the evening. After that you can feel yourself as a human again.
Wind was 5-6m/s. Boat moved nicely. Tightened the sprayhood at some point. 










Saturday, September 5, 2015

Jala sadamates / on foot in various harbours

Vinistu sadam
1.
Käisime piilusime salaja Kakumäe sadamat (väidetavalt 2017 on valmis).
Went and peeked new port Kakumäe (2017 will be finished).
Link
Kakumäe sadam / Kakumäe port
2.
Tapurla sadam (Kuusalu vald, Hara laht). Vaikne külake koos unise sadamaga. Pigem kalasadam kui turistikas. Samas paar purjekat oli ka sees.












3.
Hara sadam. Vana allveelaevade hooldus (mingite andmete järgi demagnetiseerimise) sadam.
Vana intusriaal värk. Paras tondiloss ja vähe ulme ka. Mingi unistus on korra jahiga sinna ööbima sõita.
Hara port. Old submarine maintenance (demagnetation) port. Old and industrial ghost town. I have a little dream to sail there. 
Hara sadam






















4.
Viinistu sadam. Nunnu ja lausa hotelliga. (http://www.vergiport.eu/)
Viinistu port. Nice little port with hotel. (http://www.vergiport.eu/)










5. Käsmu sadam. Veel väiksem ja veel vaiksem (kui just mõni folgi üritus seal pole). 
http://www.kasmu.ee/et/content/sadam
Käsmu. Even more quiet and smaller (unless there is some folk event taking place). 
http://www.kasmu.ee/et/content/sadam 



Tuesday, September 1, 2015

Naissaare päeva trip /Day trip to Naissaar


Tegime ühe väikese päeva tripi Naissaarele.
Minnes pool teed mootoriga, kuna tuul oli auklik.
Tagasi enamus teed liblikas.
PS! Jäätis oli otsas.

Tegime ühe pikema jalutuse Hülkari otsa ja tagasi. Lõunaks sai jälle kukeseeni.

Made a little day trip to Naissaar. 
Motoring half the way because there was almost no wind. 
Coming back was most of the way in butterfly mode. 
PS. The stock for icecream was out.
Went for a walk to "Hülkari ots" and back (found some mushrooms for lunch).











Friday, August 28, 2015

Lahe päev / bay day

Oli üks pikk ja suhteliselt tuulevaene päev lahe peal.
Kaks satsi sõpru sai ära purjetatud.

It was a long day but with little wind.
Two groups of friends came sailing with us.





Tuesday, August 25, 2015

Lahepere laht / Lahepere bay

Sõitsime seekord lääne poole. Minema saime u 10 aeg ja tuult oli kesiselt. Läksime mootoriga Kopli laheni, siis hakkas vaikselt puhuma ka ja sai plärina kinni panna.
Peale lõunast puhus juba reipalt ja Lohusalu tuli suhteliselt kärmesti. Vaatasin sõidu ajal nende hinnakirja ja 23€ tundus röövimine natuke. Jätsin varuvariandiks esialgu ja võtsin suuna kõrval lahele. Laenatud pilt internetist
Panime suurte poiste püksid jalga, üks silm vaatas kaarti, teine vaatas logi, kolmas vaatas merd.
Ja siis lähenesime vaikselt kaldale plaaniga varsti ankur sisse visata. Ankur pidas hästi ja tegime preemiaks omale õhtusööki.
Kaasas olnud kummipaat sai ka õhku täis ja läksime luurele. Kuna tuul puhus otse merele, siis tegin alguses väikse proovi (turvaots oli paadi küljes), kas jaksan paadi juurde tagasi sõuda.
Maa peal sai käidud igatahes, tagasi sai ka.

Tagasi tulles sidusin kummipaadi kuidagi liiga lihtsalt kinni. 3 minutit hiljem oli ta igatahes vehkat teinud. Mootor käima, ankur üles ja järgi. Esimene katse ta kinni saada ebaõnnestus kuna kiirus jäi liiga suureks. Pootshaak võttis kinni ilusti, aga hoog oli sees ja kiskus vee alla. Katse kaks oli edukas. Julla päästetud läksime ankurdamisele nr 2. Sama koht umbes 20m rannale lähemal ehk.
Märkus endale: krt seo nii, et kinni oleks. :)

Vahepeal oli kell saanud õhtu ja otsustasime ööseks jääda. Tuul oli ka vaibunud ja kui ankur olekski järgi andnud, siis tuulesuund oli merele, vähemalt mitte kaldasse.
Öösel käisin korra kontrollisin asukohta ja vee sügavust. Kõik oli normis ja läksin magama tagasi.

Koju sõit oli esimesed 2h mõnusat kihutamist ja ülejäänud 4 vastutuules mootoriga, viimased 1,5h sai ka purjetada. Hommikul oli pilves ja õhtul läks ilusaks. Käisime korjasime Piritalt ühe sõbra peale ja sõitsime veel natuke lahe peal.
Lennusadamasse jõudes mootori võtit keerates oli vaikus. Kiire pilk voltmeetrile näitas, et elektri võiks olla, pilk number 2 süüteluku taha juhtmetele näitas, et seal on ka korras. Osava liigutusega asutsin tuppa. Selgus järgmine vimka, akude ümberlüliti oli asendis "0". Kui mootorile elektrit ei saada, ega ta siis käima ka ei lähe :)

Varsti võiks purjetama minna juba.



ankruplats /anchor location




Vesti test / testing the safety jacket








This time we sailed west. Left about 10 o'clock. Not much wind, so motoring until Kopli bay.
No started sailing so engine was stoped and silence came. Lohusalu harbour came quickly.
Checked their price, it was 23€. Left it as a secoundary option and sailed to the bay behind it.
Lahepere bay (picture) was a nice place to try anchoring.
One eye on the map, one eye on the depth sensor, one eye looking ahead. Found a location not far from shore. Nice location to try out our dinghy.
Since the wind was blowing out to sea I made a test run with the dinghy if I am able to pull myself back to Frida. Test was succsessful, it was time to go to shore.
Came back to the boat and tied up the dinghy (or atleast I thought so). 3 minutes later it was gone.
Started the engine, pulled the anchor and went to get it back. First catch was not a win. Speed was too big and catching the dinghy did not work. Speed pulled the dinghy under the water. Run nr. 2 was a success. Back to anchor location.
Note to myself: tie up your things correctly. 

Since it was evening already we decided to stay for the night. Made a check during the night, everything was ok, went back to sleep. 

Sailing back home was 2 hours of sailing, 4 motoring against the wind and 1,5 sailing again. 
teised läksid ka purjetama / others went also sailing
Kihutamine / speeding
Later piced up a friend from Pirita and made another sail on the bay.
While coming in to our harbour turning the engine key did not make any changes.
Indicator showed that electricity was ok, checked the wiring of the ignition key, still nothing. 

Went to the cabin and noticed that battery switch was in position "0". If you don't send electricty to the starter, it will not turn the engine. 
In overall everything went well and had a great sailing trip. 


Testi sõit /test run with safety line