Monday, April 22, 2019

samm / step

Ei teagi, kas see on enam Bogga blog, aga las ta praegu olla.

Igatahes on tihedate külaliste vahel jõudnud paar asja edasi.

Raam liimitud, seinad 90 % kinni. Esimene laevineer peale tõstetud.
Mootor paigas (mille kinnitused tuli ise ümber teha).
Isa käis aitas teha. Mul on äge paps!
Roolileht tuli  ja sai lihvitud vähe õhemaks. Aitäh Toivo.
Sõukruvi tuli - Aitäh Rauno.

Kui keegi vaatab, miks postid nii paksud on, siis muud varianti polnud külje kuju saavutamiseks. Siduda oli vaja betoon ja puu.
Tegin endast oleneva niiskuse ja puidu eraldamiseks. Vaatab, kas õnnestus.
Igatahes peale liimimist muutus see kast seal otsas jäigaks. Vigu on ka, paar kaart pole ideaalsed, aga leiab rohtu sellele.

Rootsis peaks uus pelleri pott tulema varsti.

Nädal tõstmiseni. Peaks jõudma. ... vist. 

Frame is glued, 90%walls closed, first roof panel is on.
Engine mounts are redone. New prop came.

If someone asks why are the posts so fat

One week to lifting the boat. I should make it...i guess.






Thursday, April 18, 2019

Põrra

Progress on kasvav. Raam sai liimitud enamuses. Nüüd tuleb hööveldada ja lihvida.
Täna öösel lubati uue mootori kinnitused ära keevitada.

Tänks a miljon metallimeestele.
Nädala lõpuks tuleb uus ports vineeri ja see peaks pühade jooksul paika saama.

Nädal on jäänud.






Wednesday, April 3, 2019

Kaks sammu edasi

Oli selline pühapäev, et käis külalisi, sadas horisonataal lund ja sai mõni asi paika ka.
Kõige tagumine kaar sai peale. Kokpiti sai ka sätitud. Peaks õnnestuma nii ,et pääseb tagumisse kajutisse ilma kõhuli heitmata.

Lahendada on veel groot soodi kinnituspunkt. Ta jääb täpselt roolimehe tagumiku alla.
Kokpiti lühemaks ei taha teha. Tahapoole ka viia ei saa, siis on besaan mast ees.

Kokpiti peaks saama mahutada 4-6 inimest istuma ja roolimehe. Siis on nagu päris.

Nädala pärast peaks olema uus mootor ka kohal. Sümboolselt nagu antarktika mehed, siis vana annan Bogga uuele omanikule kaasa :)

Igatahes jätkame. Keegi julges öelda, et me pole valmis tõstmiseks 27.04. Näidake mulle seda meest :)









Monday, March 25, 2019

sama seis / still the same

Tööd nagu teeks, aga ikka vaatad seda mädanenud puuhunnikud kivi hunniku otsas.
Seis selline, et tagumine ots on samuti maha võetud ja enamuses Tallinna Prügilasse veetud.


Vist leidsin isegi lahenduse kokpitile (mis algses versioonis oli 1,2m2 suur istmeteta.

Kuna kambüüs (köök noh) on paadi ühes servas, siis kokpit on ebasümmeertiliselt paadi suhtes ja sealt läheb läbi veel koridor tagumisse laundži. See seab omakord piirid ette.

Selleks, et kõlupead mahuks liikuma, siis keskelt ajame kajutiseina natuke paksemaks. See annab omakorda nibin nabin okei liikumisruumi .
Kokpiti saab mõlemale poole istmed ja pikemaks venitame ka.
Roolimees istub tulevikus groot soodi taga (nagu Bogga peal).
Varasema lahenduse puudus on, et kokpitis mahub 3-4 kesi seisma. Kõik ülejäänud passivad väljapool. Suva lahekruiisil on see muidugi mugav, aga pikemal otsal võiks nad istuda ikkagi tuule ja ilmavarjus.

Selle lahenduse kompromiss on, et tagumisse kajutisse minekul tuleb võibolla lõpus kummardada.
Kas korra õhtul kummardad või istud terve tee reelingul?

Lõppu veel praktika ja materjalid.....
Selle paadi ehitusel on kasutatud kõike, mis kätte sattub. Kummalisel kombel on paljud asjad toimivad.
Kasutatud on palju välimuse järgi veekindla vineeri alla liigitatavat materjali. Ja see on enamuses täiesti toimiv veel. Välimusel tavavineer on mäda. Liimimassidest on kasutatud vahuks muutuvad kontakt liimi (USA-s tuntud kui Gorilla glue), lisaks ka tuubist lastud kivistuvad massi. Üsna hästi mõlemad kivi küljes kinni

Kaitsmata männipuu, mida 40 aastat niiskes klaasvillas hoiti mädaneb ära.
Vaskkruvid on terved, roostevaba samuti. Mustast metallist kraam on otsas rohkem või vähemal määral.
Siselaudis on kuumtsink naeltega, üllatavalt hästi säilinud.

Juhtmetest on kasutusel põhiliselt 1,5mm2 vask juhe. Täiesti toimiv lahend.









Monday, March 4, 2019

Esimene samm / first step

Esimene samm ehitamise suunas, mitte lammutamise.
Neli esimest kaart said valmis ja läksid tinglikult oma kohale.
esimese poole jaoks on veel 2 vaja teha, aga Bauhausi saag andis saba.

Ja see viimane aktiviteet on kompliment mitte virin. See saag ehitas pool maja, saagis arutu koguse suvalist puidukraami, tegi üle 10 paadi kaare kokku, mis nüüd paati imiteerivad vaikselt.
About 120€ eest best bang for the buck.

Enesemotivatsiooniks leidsin paar vana pilti. Selline oli ja ilusamaks peab saama :)

Üldisest graafikust olen u nädala maas, aga võtan järgi. 

First real step for moving towards building.
4 Roof frames are in place. 2 missing since the saw broke down.
3 years of endless sawing and building for about 120€.
Best bang for the buck type of product.

I am about 1 week behind the schedule.



Monday, February 11, 2019

Progress/ progress

Juku
Ega tali taeva jää, ütles keegi tark.
Ei jäänud. Miss Alison istub koledas kiletelgis pea paljas. See tähendab, et poole paadi ulatuses on paat lahti ja nüüd juba käib ehitus ka.

Vahepeal on leidunud uusi väga ägedaid inimesi tutvusringkonda.
Esiteks on onu Kaspar. Kaspar on äss mees, aitas leida veri naiss diili termopuidule.
Sellest teeme põhilise osa uuest kajuti karkassist.

Vene Bat 2019
Teiseks on onu Toivo, kes aitab meile teha uue roolilehe.

Kolmandaks on onu Rauno, kes aitab Alisonile uue mootori leida.
Andke andeks rootslased, aga teie teenindus valmidus on madal. Mulle meeldib Rauno rohkem.

Hetke seis on selline, et vibutehases käivad esimesed päris õige kujuga kaare painutused.
Nüüd on vaja 6 tk valmis saada, et edasi saaks teha.



Neil päevadel on raske /on these days it hard







Wednesday, January 2, 2019

Head uut aastat / Happy new year

Head uut aastat. 3 kuud veel ja saab vette ehk.
Mõned random pildid sellest aastast:

Happy new year. Three more months and we should be on the water again. Until then some random pictures.