Monday, March 25, 2019

sama seis / still the same

Tööd nagu teeks, aga ikka vaatad seda mädanenud puuhunnikud kivi hunniku otsas.
Seis selline, et tagumine ots on samuti maha võetud ja enamuses Tallinna Prügilasse veetud.


Vist leidsin isegi lahenduse kokpitile (mis algses versioonis oli 1,2m2 suur istmeteta.

Kuna kambüüs (köök noh) on paadi ühes servas, siis kokpit on ebasümmeertiliselt paadi suhtes ja sealt läheb läbi veel koridor tagumisse laundži. See seab omakord piirid ette.

Selleks, et kõlupead mahuks liikuma, siis keskelt ajame kajutiseina natuke paksemaks. See annab omakorda nibin nabin okei liikumisruumi .
Kokpiti saab mõlemale poole istmed ja pikemaks venitame ka.
Roolimees istub tulevikus groot soodi taga (nagu Bogga peal).
Varasema lahenduse puudus on, et kokpitis mahub 3-4 kesi seisma. Kõik ülejäänud passivad väljapool. Suva lahekruiisil on see muidugi mugav, aga pikemal otsal võiks nad istuda ikkagi tuule ja ilmavarjus.

Selle lahenduse kompromiss on, et tagumisse kajutisse minekul tuleb võibolla lõpus kummardada.
Kas korra õhtul kummardad või istud terve tee reelingul?

Lõppu veel praktika ja materjalid.....
Selle paadi ehitusel on kasutatud kõike, mis kätte sattub. Kummalisel kombel on paljud asjad toimivad.
Kasutatud on palju välimuse järgi veekindla vineeri alla liigitatavat materjali. Ja see on enamuses täiesti toimiv veel. Välimusel tavavineer on mäda. Liimimassidest on kasutatud vahuks muutuvad kontakt liimi (USA-s tuntud kui Gorilla glue), lisaks ka tuubist lastud kivistuvad massi. Üsna hästi mõlemad kivi küljes kinni

Kaitsmata männipuu, mida 40 aastat niiskes klaasvillas hoiti mädaneb ära.
Vaskkruvid on terved, roostevaba samuti. Mustast metallist kraam on otsas rohkem või vähemal määral.
Siselaudis on kuumtsink naeltega, üllatavalt hästi säilinud.

Juhtmetest on kasutusel põhiliselt 1,5mm2 vask juhe. Täiesti toimiv lahend.









Monday, March 4, 2019

Esimene samm / first step

Esimene samm ehitamise suunas, mitte lammutamise.
Neli esimest kaart said valmis ja läksid tinglikult oma kohale.
esimese poole jaoks on veel 2 vaja teha, aga Bauhausi saag andis saba.

Ja see viimane aktiviteet on kompliment mitte virin. See saag ehitas pool maja, saagis arutu koguse suvalist puidukraami, tegi üle 10 paadi kaare kokku, mis nüüd paati imiteerivad vaikselt.
About 120€ eest best bang for the buck.

Enesemotivatsiooniks leidsin paar vana pilti. Selline oli ja ilusamaks peab saama :)

Üldisest graafikust olen u nädala maas, aga võtan järgi. 

First real step for moving towards building.
4 Roof frames are in place. 2 missing since the saw broke down.
3 years of endless sawing and building for about 120€.
Best bang for the buck type of product.

I am about 1 week behind the schedule.



Monday, February 11, 2019

Progress/ progress

Juku
Ega tali taeva jää, ütles keegi tark.
Ei jäänud. Miss Alison istub koledas kiletelgis pea paljas. See tähendab, et poole paadi ulatuses on paat lahti ja nüüd juba käib ehitus ka.

Vahepeal on leidunud uusi väga ägedaid inimesi tutvusringkonda.
Esiteks on onu Kaspar. Kaspar on äss mees, aitas leida veri naiss diili termopuidule.
Sellest teeme põhilise osa uuest kajuti karkassist.

Vene Bat 2019
Teiseks on onu Toivo, kes aitab meile teha uue roolilehe.

Kolmandaks on onu Rauno, kes aitab Alisonile uue mootori leida.
Andke andeks rootslased, aga teie teenindus valmidus on madal. Mulle meeldib Rauno rohkem.

Hetke seis on selline, et vibutehases käivad esimesed päris õige kujuga kaare painutused.
Nüüd on vaja 6 tk valmis saada, et edasi saaks teha.



Neil päevadel on raske /on these days it hard







Wednesday, January 2, 2019

Head uut aastat / Happy new year

Head uut aastat. 3 kuud veel ja saab vette ehk.
Mõned random pildid sellest aastast:

Happy new year. Three more months and we should be on the water again. Until then some random pictures.





Sunday, December 16, 2018

Lammutamine jätkub / destruction in progress

Kui me vahepeal vanu Stigasid ei remondi, siis me lammutame Alisoni.

Katus on peakohal paadil, aga mitte enam paadil.
Kajutilagi on eemaldatud kuni kokpitini. Lõhutud on ka välja enamus wc sisust.
Järgmine kord tuleb esimese otsa pool servade puhastamine ja siis tuleb hakata uut ehitama.
Ei julge kõike ära lõhkuda, sest igapäev ei ehita uusi paate ja ei taha kuju päris käest lasta.

Mõned hetked said võetud filosofeerimisele, kuidas ikka on hea ja õige joon paadil.

 When we are not repairing old Stiga, we are repairing old sailboats.

We have a roof on top but not on roof of the boat.
Half of the cabin roof is gone by today.

Did not remove everything for new building references.






Monday, December 10, 2018

lahti / opened up

Lasin sae lahti. Pärast seda kui sai selgeks, et tuleb suurem lammutamine, hakkasime otsast pihta.
Esiteks tegime telgi 2.0. Jooksvalt täiendan seda tegelikult.

Hetkel vihma pähe ei saja ja saab lammutada.
Pool paati on lahti võetud. Seis on üsna õudne tegelikult. Kajutilae konstruktsioon on selline.
Puitraamid, kaks kihti vineeri ja valge värv. Krt ei tööta see lahendus. Kestab umbes 30-40 aastat. Pärast lükkad labidaga kokku.

Vahepeal kukkus haamer läbi katuse potti. No sellega on ka nüüd korras.
Hetkel siis pool paati katuseta.
Telk / Tent
Lahti / open



Oih / ooops






Saturday, November 24, 2018

Kinni /locked up

Meie laevaremonditehases on olnud vilkad ajad. Hakkasime Alisoni osandama.
Juba etteruttavalt või ära öelda, et asi ongi nii hull, kui tundub.

Kõigepealt paadikese konstruktsioonist. Alumine osa kuni tekini on betoonist. Sellega pole palju muud kui lihvida ja värvida. Enne mõni liigne läbiviik kinni panna.

Sealt ülespoole, ehk siis kogu kajutilagi on tehtud puitkarkassile vineeriga. Nüüd on aga. Aga Rootsi insenerid unustasin, et meie kliimas sajab erinevatel aastaaegadel tahkeid ja vedelaid sademeid.
Kuna vineer on pealt värvitud, siis paraku see lõpuni veekindel pole. Isegi alguses pole. Sellest tulenevalt on kõik see värk mäda.
Selleks, et mäda paremini tööle läheks, siis soojustatud on see kompress klaasvilla erinevate toodetega.
Lõppkokkuvõttes on 40 aastaga nii mäda, et on vaja kõik maha võtta ja uuesti ehitada.
Selleks ,et oleks ehitada, siis hakkasime onuga seda jama eemaldama.
Saime terve kärutäie essu, mis rändas prügimäele.
Edasi käib ümber paadi telgi ehitus. No pressure olukord. Kuna olime sügisel viimane paat, siis arvake ära, mitmes me kevadel oleme vette minema.

Kõik on võimalik.


Lisaks võtsime mingi aeg välja selle "natuke kinni" mootori. Volvo penta md3.
Selle kätte saamiseks proovisime hea ja halvaga, aga tuli välja ikka halvaga.

Kuna kokpiti põhi oli tehtud jälle kompress (vinner-märg vill- vineer), siis läks saag sisse ja lõikasime korraliku augu sinna. Silma järgi, aga täpselt. Tuli kraana, panime tropid külge ja tõstsime rauhti välja.


Pärast mitme päevast lammutamist tuli võtta vastu otsus, et see pole mõistlik tegevus.
Probleemid on kõik üleval otsas. Kuna tegemist on mereveejahutusega, mis on lastud lõhki külmuda, siis vaja oleks uut kogu ülemist otsa.
See pole mõistlik.



Nii et kokkuvõtvalt on meil praegu käes propelleriga betoonvann.



Hetkel oleme veel naiivsed, et saame valmis küll.

Lisaks vaatame paljaste paatide pilte arvukalt ja proovime pihta saada, kuidas see kivivann ilusaks paadiks teha. Jooniseid teeme ja eelkõige mõtleme.